✍🏻 أسماء بكر محمود
اشاد الإعلامي عمرو أديب بسكتش «سمورة» في حفل افتتاح مهرجان الجونة السينمائي الدولي، الذي قدم احتفاء وإحياء لذكرى الراحل سمير غانم، وعدد من النجوم منهم يوسف شعبان وأحلام الجريتلي، ووصف ذلك بتقدير من الساحة السينمائية والفنية للنجوم الراحلين الذين أعطوا بأرواحهم ومجهودهم وعطاءهم للفن، لكن إدارة المهرجان قدمت أغنية هذا العام لاعلاقة لها بالمهرجان بحسب وصفه.
وتابع عمرو أديب خلال برنامجة الحكاية في حفل الافتتاح حصلت حاجة غريبة جدا وطبعا انا عارف لما هحكي الناس هتقول عشان انت متخانق معاه بس يعني ميهمنيش قولوا اللي انتوا عايزينه، إدارة مهرجان الجونة كل سنة بتعمل أغنية للمهرجان، أول سنة كانت 3 دقات دي كسرت الدنيا، السنة اللي فاتت كان رامي عياش وتامر حسني أشياء مذهلة، السنة دي بدون سبب واضح قرروا ان الأغنية بتاعة الحفلة يعملها الفنان محمد رمضان وبصرف النظر عن مشاكلي معاه ماشي هما شايفينه راجل مسلي يعمل حفلة حلوة والناس تتفرج ،رغم أن المطربين اللي معاه أهم غنائيا منه في الأغنية.
واصل المهم في آخر الحفلة جات المذيعة الفاضلة فجأة كده راحت قايلة اخر حاجة عندنا في الحفلة الفنان محمد.